!!

Μήνυμα προς επισκέπτες.

Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να δείτε όλο το περιεχόμενο του forum.

Αποστολέας Θέμα: Η ιστορία του πλαισίου τύπου softail.  (Αναγνώστηκε 960 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος roussel

  • 110ci
  • *****
  • Ημερομηνία εγγραφής: Μάι 2012
  • Μηνύματα: 4.144
  • Ηλικία: 35
  • Τόπος: Λάρισα λέω και κλαίω
  • loud pipes, save lives
    • river-site.blogspot.gr
  • Μηχανή/Μοντέλο:
    100th anniversary 883
  • Όνομα: Γιάνς
  • Χρονολογία/Km:
    2003
Η ιστορία του πλαισίου τύπου softail.
« στις: Δεκέμβριος 05, 2016, 12:15:11 πμ »
        Η πηγή για το παρακάτω άρθρο είναι εδώ http://cyrilhuzeblog.com/2014/10/29/did-you-know-the-story-of-the-harley-davidson-softail-frame/
       Την μετάφραση την έκανα σχεδον μονος καθώς το google translate είναι μεθυσμένο, αλλά είναι νομίζω καλή, ελάχιστες διαφορές θα βρείτε από το αυθεντικό κείμενο των Αγγλικών.
       Εκτός από την κεφαλίδα έχω μαυρίσει έντονα μια σειρά στο μέσον του άρθρου, όπου  αναγράφεται ο πραγματικός λόγος της τεράστιας επιτυχίας από την αρχή δημιουργίας των softail. Είναι λυπηρό αλλά ελάχιστοι κάτοχοι το γνωρίζουν, ότι το μεγάλο ατού του πλαισίου softail είναι ότι σου προσφέρει την εμφάνιση του hardtail (ξερό δλδ χωρίς αμορτισέρ) αφού το αμορτισέρ είναι κρυμμένο και τοποθετημενο οριζόντια με το πλαίσο, μπορστά από το ψαλίδι. Ακόμη πιο λίγοι βέβαια γνωρίζουν και έχουν αναρωτηθεί που βρίσκεται το αμορτισέρ. Αυτό το ατού βέβαια είχε "τα πάνω του" παλαιότερα, που τα ξερά μετράγαν στην πιάτσα κ ήταν όνειρο πολλών, πλέον όλοι ψάχνουν τα αμορτισέρ των χιλίων ευρώ για να κοτσάρουν πάνω τις καλομαθημένες κωλάρες τους.


Did You Know? The Story Of The Harley-Davidson Softail Frame.
        Εισήχθη στα μοντέλα της εταιρίας τον Ιούνιο του 1983 και παρουσιάστηκε στην Harley-Davidson FXST Softail 1984, το πλαίσιο τύπου Softail όμως δεν σχεδιάστηκε από το εργοστάσιο στο Μιλγουόκι. Είναι η δημιουργία του Bill Davis, ενός φαν της Harley και μηχανικού από το St Louis, Missouri. Το 1974 και το 1975 ο Davis εργάστηκε στο γκαράζ του σχετικά με την καταστευή ενός πλαισίου με ανάρτηση πίσω, όπου το ψαλίδι θα μπορούσε να ταλανίζεται με αμορτισέρ το οποίο τοποθετείται κάτω από το κάθισμα. Έχτισε ένα αρχικό πρωτότυπο, χρησιμοποιώντας τη δική του Harley Davidson Super Glide του 1972 ως βάση. Μετά την κατοχύρωση της πατέντας του για το σχεδιασμό του ψαλιδιού με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, κατόρθωσε να συναντηθεί με τον Willie G. Davidson, τον Αύγουστο του 1976. Η ιστορία λέει ότι ο Davidson εντυπωσιάστηκε από την καινοτόμα κατασκευή του πλαισίου του Davis και απάντησε έξι μήνες αργότερα, λέγοντας ότι αν και η εταιρεία δεν θα χρησιμοποιήσει το νέο σχέδιο στα μοντέλα παραγωγής, ενδιαφερόταν για αυτό.
         Απογοητευμένος ο Davis, συνέχισε να βελτιώνει το σχεδιασμό του πλαισίου του και είχε την ιδέα να αλλάξει θέση στο αμορτισέρ του πίσω ψαλιδιού, τοποθετώντας το στοχαμηλότερο σημείο του πλαισίου αντί για κάτω από τη σέλα όπου το είχε τοποθετήσει αρχικά. Το μεγάλο πλεονέκτημα με αυτήν του την κίνηση, ήταν ότι πλέον μπορούσε να τοποθετήσει την παραδοσιακή λαδιέρα της Harley κάτω από το κάθισμα. Στη συνέχεια προσπάθησε να ακολουθήσει ανεξάρτητη πορεία, ξεκινώντας με τους συνεργάτες του τη δική του εταιρεία "Road Works", με αντικείμενο την παραγωγή και πώληση του πλαισίου του υπό την ονομασία "Sub Shock". Η εταιρία του όμως κατέρρευσε και ο Εκτελεστικός Διευθυντής της  Harley Davidson, Jeff Bleustein - ο οποίος αργότερα έγινε Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Harley - αμέσως επικοινώνησε με τον Davis και του έκανε μια προσφορά για να πωλήσει στην H-D όλα τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας του, τα πρωτότυπα, τα σχέδιά του,  τα jigs του(σημαίνει τα custom made tools) και τα εργαλεία του.  Ο Davis συμφώνησε και η συμφωνία υπεγράφη τον Ιανουάριο του 1982. Κανείς δεν ξέρει, εκτός από τον Davis και τη Harley Davidson, ποιο ήταν το ακριβές χρηματικό ποσό της συναλλαγής, αλλά φημολογείται ότι ήταν αρκετά χαμηλό. Το πλαίσιο απαιτούσε ειδικά αμορτισέρ, τα οποία δουλέυουν ως προέκταση του πλασίου, και όχι με κάθετη συμπίεση όπως τα συνηθισμένα μέχρι τότε.
      Ξεκινώντας το 1984, το πρώτο Softail μοντέλο της Harley, ήταν μια μεγάλη επιτυχία, προσφέροντας ένα σασί κοντά στις γραμμές ενός πλαισίου hardtail με το όφελος της άνεσης που παρέχεται από την πίσω ανάρτηση. Η σειρά Softail είναι από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα και με αυτά η  Harley επαναπροσδιόρισε το ύφος των cruiser. Επειδή στα μοντέλα Softail, ο κινητήρας είναι απευθείας τοποθετημένος στο πλαίσιο, δημιουργούνται περισσότεροι κραδασμοί σε σχέση με τα μοντέλα Touring και Dyna όπου ο κινητήρας τοποθετείται στο πλαίσιο παρεμβάλοντας ελαστικές βάσεις. Αυτό το ζήτημα έχει εν μέρει επιλυθεί με την έκδοση του κινητήρα Harley Twin Cam.
      Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το πλαίσιο τύπου Softail, τουλάχιστον σε μερικά από τα μοντέλα τους, όπως η Honda, η Kawasaki, η Yamaha και η Victory.




Από κάτω σας έχω βάλει δύο φωτογραφίες.
       Στην πρώτη φαίνεται ο Davis με τα πρωτότυπα του αρχικού, όπου όπως βλέπετε έχουν τοποθετημένο το αμορτισέρ κάτω από τη σέλα.
       Στη δεύτερη βλέπετε τη διαφήμιση της εταιρίας του Davis,  όπου προωθεί στην αγορά το τελειοποιημένο πλέον πλαίσιο softail, με το αμορτισέρ τοποθετημένο στο χαμηλότερο σημείου του πλαισίου.

loud pipes save lives---we believe in going our own way no matter where the world is going

mikethebike

  • Επισκέπτης
Απ: Η ιστορία του πλαισίου τύπου softail.
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 05, 2016, 11:46:28 μμ »
Δεν παιζεσαι , επρεπε να εισαι στο  milwaukee  ξεναγος ή εστω να σε αναφερει η wiki     'laugh' 'laugh'     .
Noμιζα οτι ηταν πατεντα   καθαυτου   της harley  ,  μια αναφαρο που ειχαμε παλιοτερα

  http://www.hdforum.gr/zantes-elastika-frena-25/anartiseis-softail/